måndag 12 juli 2010

Målning och barnvaktsdilemma

I lördags satte Nichlas och min bror Micke upp takstolarna på garaget och jag började måla husfasaden. Jag hittade till slut rätt vita kulör som stämmer med hängrännornas färg och det såg bra ut. Det var smidigt att måla när byggställningen var kvar, dock tog det mycket längre tid att måla än jag räknat med. Träet suger ordentligt med färg, så det blir många drag för att täcka. Jag hann bara vindskivor, foder och hälften av panelen på en gavelspets. Får väl skylla på den tryckande värmen. Den gröna färgen blir i alla fall riktigt snygg.



Huset framifrån



Garaget



Det trista är att det inte går så bra att lämna bort vår mammiga lilla 1-åring Herman. Båda barnen var hos mormor och morfar medan vi var i Vattholma och Herman hade gråtit större delen av tiden. Då är det inte roligt för någon av oss. Så nu vet vi inte riktigt när vi kan åka ner båda två igen och fortsätta målningen. Nichlas jobbar, så dagtid funkar det inte alls. Känns lite stressande, men det är väl ändå ingen panik att hinna klart innan augusti om det inte skulle funka. Ska försöka måla panelen till garaget istället, vilket vi kan göra på hemmaplan.

Samtidigt försöker vi njuta av sommarvädret med bad, grillning och besök på Furuvik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar