fredag 30 juli 2010

Nytta och nöje

Idag kom vi tillbaka till Skutskär efter nästan 2½ vecka i Vinnersjö. Vi har haft det fantastiskt skönt och jag har hunnit grunda och grönmåla all panel till garaget och även grundat virket som ska bli foder runt dörrar och fönster. Vi har även hunnit göra en del utflykter, träffa släkt och vänner och njutit av sommaren på landet (trots en massa irriterande flygfän). Känns som vi lyckats kombinera nytta med nöje, mycket tack vare min mamma som hjälpt till genom att passa grabbarna medan jag målat och Nichlas jobbat.

Förra helgen var vi ner till tomten igen. Jag sågade och Nichlas började att sätta upp panelen på garaget. Så här långt hann vi då:





Ludvig träffade grannpojken och de lekte jättebra tillsammans. Även Herman hängde på så gott han kunde. Känns bra att det finns kompisar till barnen inför den kommande flytten. Vi fick även besök av ett par vänner som också ska bygga ett LB-hus. De var lite nyfikna på hur det går för oss.

I onsdags fick Nichlas hjälp av en kompis för att spika upp lite till panel, så nu är det snart klart. På torsdag ska vi åka till K-Bo Gross i Tärnsjö för att köpa garageport, förrådsdörr och fönster. De har haft semesterstängt, men öppnar igen kommande vecka.

Målningen av själva huset har tyvärr gått till trögare, men jag hoppas hinna lite till på söndag, då vi planerar ytterligare en tur till Vattholma. Kom gärna förbi om ni är i närheten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar